„Frytkomafia”, „Król burgerów”, „Gorilla Barbecue” czy też może „Mistrz grillowania” - są to jedynie niektóre z chwytliwych nazw food trucków, które wzbudzają w nas ciekawość, a jednocześnie głód. Od zawsze kluczowym elementem każdego interesu była jego nazwa. Ochrzczenie przyczepy z przekąskami powinno zostać wzięte pod uwagę znacznie wcześniej niż jej design czy też to, w jaki sposób zostanie zareklamowana. W większości przypadków, odpowiednia nazwa jest nie tylko potrzebna do stworzenia własnego logo lub strony internetowej, ale także do bardziej przyziemnych aspektów, takich jak rejestracja firmy w urzędzie.
- Krok pierwszy – zdefiniuj swoją grupę docelową!
- Krok drugi – weź pod lupę swoją ofertę gastronomiczną!
- Krok trzeci – zwracaj uwagę na słownictwo!
- Krok czwarty – przekreśl, to co nie pasuje!
- Krok piąty – wspomóż swoje kreatywne myślenie
- Krok szósty – ostatnie koło ratunkowe
- Krok siódmy – czas na podjęcie ostatecznej decyzji
„Frytkomafia”, „Król burgerów”, „Gorilla Barbecue” czy też może „Mistrz grillowania” – są to jedynie niektóre z chwytliwych nazw food trucków, które wzbudzają w nas ciekawość, a jednocześnie głód. Od zawsze kluczowym elementem każdego interesu była jego nazwa. Ochrzczenie przyczepy z przekąskami powinno zostać wzięte pod uwagę znacznie wcześniej niż jej design czy też to, w jaki sposób zostanie zareklamowana. W większości przypadków, odpowiednia nazwa jest nie tylko potrzebna do stworzenia własnego logo lub strony internetowej, ale także do bardziej przyziemnych aspektów, takich jak rejestracja firmy w urzędzie.
Wszelkie metody designu oraz strategie sprzedaży opierają się na nazwie, a więc należy zainwestować w nią sporo czasu i dobrze ją przemyśleć. Dzięki poniższemu poradnikowi uda Ci się wpaść na idealną nazwę dla Twojego foodtrucka. Podążaj za naszymi radami, a Twój trud na pewno nie pójdzie na marne.
Krok pierwszy – zdefiniuj swoją grupę docelową!
Kim są Twoi klienci? Czy są może uczestnikami trzeciego dnia festiwalu rockowego, osobami odwiedzającymi sklep budowlany w mieście średniej wielkości lub biznesmenami z centrum Warszawy? Chcesz, aby twoja oferta gastronomiczna spodobała się dbającym o zdrowie weganom lub zaspokoiła mięsny głód swoich gości? Czy chcesz zdobyć serca głodomorów szukających taniego fast fooda, czy może chcesz przyciągnąć lepiej zarabiających smakoszy świeżym łososiem i szampanem? W zależności od Twojej grupy docelowej, nazwa foodtrucka może mieć wydźwięk międzynarodowy lub regionalny, agresywny lub serdeczny, a nawet może być grą słowną (więcej o tym poniżej).
Krok drugi – weź pod lupę swoją ofertę gastronomiczną!
Nazwa foodtrucka powinna również odzwierciedlać dania i napoje z Twojego menu. Niezależnie od tego, czy serwujesz azjatyckie pierogi, meksykański street food czy amerykańskie burgery, nazwa interesu powinna odzwierciedlać kraj pochodzenia Twoich potraw.
Jeśli Twoje menu zawiera zupy, kiełbasę oraz dania ziemniaczane lub jeśli posiadasz w zanadrzu specjalne oferty dla wegan lub lody rodem z lat 70-tych, powinieneś znaleźć nazwę, która odzwierciedla to, co czyni Twoją ofertę wyjątkową.
Krok trzeci – zwracaj uwagę na słownictwo!
Zacznij od burzy mózgów. Zapisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Poproś rodzinę i przyjaciół o skojarzenia, przejrzyj szerokiej maści słowniki i śledź trendy internetowe. Jeśli nie masz żadnych pomysłów, wypróbuj metodę ABC – zapisz litery alfabetu jedna pod drugą na kartce papieru i spróbuj przypisać każdej literze termin lub kilka słów tematycznie powiązanych z Twoją ofertą. Dzięki temu szybko wpadniesz na nietypowe, a zarazem świeże pomysły.
-
Grill kontaktowy – 2200 W
679,00 zł619,00 zł -
Grill kontaktowy – 1800 W
519,00 zł469,00 zł -
Grill kontaktowy – 1800 W
559,00 zł519,00 zł - Grill kontaktowy – 2200 W 699,00 zł
Krok czwarty – przekreśl, to co nie pasuje!
Kiedy uzbierasz wystarczającą liczbę słów, czas najwyższy je uporządkować. Skreśl wszystkie nazwy, które:
- nie pasują do Twojego foodtrucka. To w końcu Twój interes i to Ty powinieneś się z nimi identyfikować,
- są zbyt długie. Najlepiej zachować słowa składające się z około sześciu liter lub dwóch/trzech sylab,
- są bliskodźwięcznymi nazwami innych marek. Pozwoli to zapobiec powstawaniu nieporozumień lub sporów,
- mają pejoratywne znaczenie w innym języku. Można to łatwo sprawdzić odwiedzając takie strony jak Google Translate lub deepl.com,
- są już zajęte w nazwach innych domen. Ważne jest, aby strona internetowa i nazwa firmy były identyczne lub przynajmniej bliskodźwięczne,
- za bardzo idą z duchem czasu lub trendami. Przecież nie chcesz co roku zmieniać nazwy swojej firmy,
- są skomplikowane i trudne do zapamiętania. Tylko proste nazwy food trucków pozostaną w pamięci Twoich klientów.
W najlepszym przypadku, na Twojej kartce zostanie garstka słów walczących o miano najlepszych kandydatów. Jeśli nie wpadniesz na żaden pomysł, pozostaje krok piąty!
Krok piąty – wspomóż swoje kreatywne myślenie
Nie rozpaczaj, jeśli mimo najszczerszych chęci nie przyszły Ci do głowy słówka godne nazwy dla Twojego interesu. Znamy kilka prostych sposobów, by temu zaradzić. Spójrz ponownie na listę i wybierz kilka ulubionych pozycji. Teraz spróbuj odnaleźć rymy do wybranych słów. W tym zadaniu pomocny może okazać się słownik rymów. Być może dzięki temu wpadniesz na genialną grę słowną lub odnajdziesz odpowiednią nazwę dla Twojego foodtrucka.
Należy jednak podchodzić do gier słownych bardzo ostrożnie. Nazwy salonów fryzjerskich są tego idealnym przykładem. Foodtrucki o nazwach takich jak „Fryty Woman”, „NAżarty” lub „Grillin 'me softly” niekoniecznie sprawdzą się u wszystkich, a nawet pozostawią niesmak i wprowadzą w zakłopotanie najbardziej wymagających klientów.
Powinieneś zatem trzymać się z daleka od takich „genialnych pomysłów”, ponieważ żarty w formie gier słownych mają niezmiernie krótką datę ważności.
Krok szósty – ostatnie koło ratunkowe
Jeśli nie lubisz rymować i kombinować używając słówek bliskodźwięcznych, mamy dla Ciebie jeszcze jedno rozwiązanie. Powszechnie używane nazwy można łatwo urozmaicić za pomocą dodatkowych słów nakreślających rodzaj Twojego interesu. To właśnie w nazwie foodtrucka powinno być jasne dla klienteli to, w czym się specjalizujesz. Źródłem inspiracji mogą okazać się nazwy istniejących już foodtrucków takich jak „Food so Good”, „Paleta smaku”, „Amerykański Styl”, „Domowe burgery i hot dogi”, „Zdrowo & proteinowo”, „Hot dogi warte grzechu” lub „Kartoflove”. Dzięki takim nazwom można łatwo nadać drugie życie foodtruckom oraz efektownie je podrasować.
- Prasa do hamburgerów – 100 mm 409,00 zł
- Prasa do hamburgerów – 130 mm 499,00 zł
- Prasa do hamburgerów – Ø15 cm – podkładki – 500 szt. 569,00 zł
- Papierowe krążki – 130 mm 109,00 zł
Krok siódmy – czas na podjęcie ostatecznej decyzji
Sprawdziłeś już nazwy istniejących domen i konkurencję? Czy wybrana przez Ciebie nazwa jest krótka i łatwa do zapamiętania, a zarazem jedyna w swoim rodzaju? W takim razie powinieneś teraz wystawić Twoje dzieło na przysłowiową próbę! Zapytaj przyjaciół i znajomych, czy podoba im się wymyślona przez Ciebie nazwa i z czym im się ona kojarzy. Nie martw się, jeśli Twój „faworyt” nie zostanie dobrze przyjęty przez innych. Pamiętaj też o tym, ile kosztowałaby Cię ewentualnie późniejsza zmiana nazwy. A może wspólnie znajdziecie odpowiedź na to, jaką nazwę powinien nosić Twój foodtruck?
Więcej pomysłów i wskazówek na temat idealnej nazwy dla Twojego foodtrucka znajdziesz w tym klipie:
Jeśli po dogłębnym researchu nadal nie wpadłeś na nazwę, z którą byś się identyfikował, powinieneś poszukać wsparcia profesjonalisty. Istnieje wiele agencji specjalizujących się w opracowywaniu nazw oraz przypisanych do nich sloganów. Agencje te zajmują się również analizą konkurencji czy też grup docelowych oraz tworzą adekwatne logo. Jeśli Twój budżet na to pozwala, inwestycja w pomoc agencji może okazać się strzałem w dziesiątkę na dłuższą metę.
Jeśli temat Cię zaciekawił, zapoznaj się z naszym artykułem jak zrobić foodtrucka.
Udostępnij